Kecur air liur

Peh..makin dekat nak balik kelate..makin aku terliur nk makan mknan2 ni…aku rasa kalau dpt mkn sikit pun jadilah..bukan nak mentekedarah..nak rasa je..maklumlah kat Johor payah nk jumpe or memang tak jumpalah!

Berikut adalah antara makanan yg aku nak mkn kat kampung nanti:

1. nasi dagang(nasi dgg kelantan yang dibeli bungkus…peh…tgk tu kuah dia…hehe)

(nasi dgg terengganu ni..beras ns dgg tganu kaler putih)

2. nasi kuning ( bukan pulut kuning, nasi ni mcm nasi berlauk tapi nasi dia kaler kuning)

tiada gambar

3.ketupat sotong ( aku selalu tolong mama sumbat pulut dlm sotong ni kalau kat rumah dolu-dolu…..kalau org tak biasa mkn, boleh mual dibuatnye mkn benda alah ni..)

4. laksam (ada dijual di Kluang but not original lah..)

5. keropok lekor terengganu (boleh beli otw ke kelantan)

6. kuih akok (En .Fly pun suke kuih ni..kat Kluang haram takde org jual…)

akan tercapaikah hajat aku utk merasa semua kuih dan mknn di atas? Insya Allah..nanti lepas raya aku bgtau yer..hehehe anak aku ni org kelantan nih….sebab aku teringin mkn mknan kelantan!🙂

Leave a Reply

