Butter Pancake

Minum petang tadi…mudah giler nak buat,plus, bahan2 memang dah sedia ada kat umah bg mereka yang suka baking2 ni,..resipi dari Myresipi tapi aku copy paste dari Kak Inahar.Lembut, gebu dan rasa butter tu, wowwweeee!!!

Pancake
6 sudu besar butter ~ dicairkan
2 bj telur
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
2 sudu teh baking powder- takde, aku ganti dgn 1 sudu teh soda bikarbonat
2 sudu besar gula castor
2 cawan susu segar
2 sudu besar jus lemon ~ optional-aku tak bubuh
secubit garam

1.Campurkan kesemua bahan dan blend hingga sebati.
2.Biarkan sebentar dlm 10 minit.
3.Masak pancake spt biasa hingga habis.
4.Hidangkan panas2.

Aku hidang dgn pancake syrup, boleh dibeli di mana-mana pasaraya🙂.

9 Comments

  1. kak mas said,

    May 22, 2010 at 12:58 pm

    nampak sedapnya.. da lama tingin nk wat tapi tak buat2..🙂

  2. @e_da said,

    May 22, 2010 at 3:50 pm

    rajinnya cat.. lately byk resepi ya… best plak tgk…

  3. CatlinaFly said,

    May 22, 2010 at 3:54 pm

    kak mas: mudah je kak mas🙂 main campak2 , blend je pastu goweeenngggg heh

  4. CatlinaFly said,

    May 22, 2010 at 3:55 pm

    @eda: lately rajin ni ha..sebab dah rindu nak baking2 , masaka2 ni..cuma masak lauk je tak bpe pandai smpi skrg hehehe

  5. May 22, 2010 at 4:35 pm

    ish3..klulah ade org blh buatkan utk brekfes sok pagi,huhuhu

  6. Izan Ishak said,

    May 22, 2010 at 6:55 pm

    pancake kesukaan izan juga, mmg senang nak buat..anak2 pun suka…!

  7. rynas said,

    May 22, 2010 at 11:46 pm

    yg paling mahal adalah strawberi kat atas tuh..pandai Cat masakkan…saya ni suka makan jer hhehhehe

  8. Mummy Dasy said,

    May 23, 2010 at 4:19 am

    huh lama x wat pancake..tgk urs terliur plak..

  9. Emy Omar said,

    May 23, 2010 at 9:20 am

    sedapnya pancake tu..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: